Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Electric cars as the ecological future of transport
Mironova, Alexandra ; Walek, Agata (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to describe electrical means of transport with regard to their impact on the environment in comparison with conventional means of transport. The introduction compares gasoline cars and electric vehicles and their impact on the environment. The next chapter describes the historical background of the electric car. The following section discusses several types of electric vehicles and describes their properties. The last chapter explains the impact on the environment and suggestions for improving the ecological situation
Možnosti náhrady současných automobilových paliv
Doležal, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o současných palivech a jejich náhradách. V první části jsou shrnuty vlastnosti a budoucnost ropy a dnes běžných a nejvíce užívaných paliv, která jsou z ní vyráběna. Jedná se především o benzin a motorovou naftu. Druhá část je zaměřena na alternativní paliva jako jsou LPG, zemní plyn, biopaliva a vodík. U každé podkapitoly jsou shrnuty nejdůležitější vlastnosti, výhody a nevýhody. Třetí část se zabývá elektrickou energií jako náhradou. Tato kapitola je rozdělena na tři podkapitoly a to elektromobily, palivové články a hybridní vozidla. U jednotlivých podkapitol jsou opět shrnuty nejdůležitější informace, především výhody a nevýhody. Na závěr je v práci zmíněno také o emulzní naftě.
Studium ekologičnosti elektrického vozidla
Varhaník, Jiří ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
První kapitola této bakalářské práce popisuje historii vzniku elektromobilů, jejich původ, úspěšnost a tehdejší úpadek. Následující kapitola se věnuje objasnění uhlíkové stopy v~návaznosti na další kapitoly v oblasti ekologie osobních vozidel. Hlavním cílem této práce bylo nastudování problematiky týkající se ekologie osobních vozidel se zaměřením na elektromobily v rámci České republiky. Ekologie vozidel zahrnuje všechna období životnosti automobilu, počínající výrobou, následným provozem, konečnou likvidací a~recyklací vozidla. Dalším cílem byla volba a popis vhodné metodiky výpočtu ekologického dopadu těchto vozidel. V praktické části byly určeny vztahy a metodiky výpočtu, získány zdroje dat pro jednotlivé parametry těchto vztahů a provedeny vlastní výpočty. V poslední části proběhlo zhodnocení a zpracování získaných dat do rovnic, tabulek a grafů.
Environmentální a zdravotní přínosy elektromobility
Sanetrník, Michal ; Bendl, Jiří (vedoucí práce) ; Hůnová, Iva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zdravotními a environmentálními přínosy elektromobility. Hlavním cílem této práce je popsat stávající neúnosná zdravotní a environmentální rizika emisí silničních vozidel se spalovacím motorem a zjistit, zdali elektromobily tato rizika eliminují. Dílčím cílem práce je zhodnotit efektivitu stávajících emisních regulací v automobilové dopravě. První část této rešeršní práce popisuje stávající stav znečištění vnějšího ovzduší, zdroje znečištění, expozici a zdravotní dopady obyvatel. Druhá část je věnována elektromobilům a automobilům se spalovacími motory a porovnává jejich zdravotní a environmentální dopady. Výstupem této práce je, že vozidla se spalovacím motorem každoročně přispívají k více než čtyřem milionům předčasných úmrtí po celém světě, urychlují globální klimatickou změnu, poškozují ozonovou vrstvu, přispívají k acidifikaci, eutrofizaci a negativně působí na vegetaci i opylovače. Z těchto důvodů je nezbytné přejít na zdravotně a environmentálně příznivější alternativu. Bateriová elektrická vozidla jsou vhodnou náhradou ve všech sledovaných bodech této práce, zejména bude-li s jejich zaváděním současně probíhat přechod na obnovitelné zdroje. Klíčová slova znečištění ovzduší, emise, předčasná úmrtí, spalovací motory, elektromobily
The impacts of battery electric vehicles production on material use
Pěnkavová, Markéta ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Janda, Karel (oponent)
Hlavním cílem této práce je definovat vliv produkce elektromobilů na využití materiálu ve formě nerostných surovin, s důrazem na materiálovou náročnost baterií. Toto je provedeno pomocí analýzy životního cyklu baterií společně s analýzou jejich materiálové náročnosti, které jsou poté napojeny na hybridní CGE model. K odhadování distribuce různých technologií vozidel a jejich ročním reg- istracím, mezi lety 2015 a 2050 v České rebulice, je v práci použita hybridní forma dynamického CGE modelu. Tyto odhady jsou provedeny pro několik různých scénářů. Jsou zde modelovány efekty přímé vládní dotace na nákup elektromobilů, vliv zvýšení daně pro registraci vozidel se spalovacími motory, zvýšení daní pro pohonná paliva nebo pak také nárust v počtu nabíjecích stanic a jeho dopad na trh s automobily. Výsledky CGE modelu jsou následně spo- jeny s metodou analýzy životního cyklu baterií - výsledky CGE modelu jsou použity společně s daty týkající se detailní kompozice baterií za účelem dosažení výsledných materiálních efektů zvýšené produkce a využití elektromobilů. Výsledky CGE modelování v první řadě ukazují jasný trend v nárustu použití elektromobilů v budoucích letech, a to pro základní modelovaný scénář. Dále pak, výsledky pro modelované vládní scénáře cílící na zvýšení popularity elektromobilů ukazují...
Studium ekologičnosti elektrického vozidla
Varhaník, Jiří ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
První kapitola této bakalářské práce popisuje historii vzniku elektromobilů, jejich původ, úspěšnost a tehdejší úpadek. Následující kapitola se věnuje objasnění uhlíkové stopy v~návaznosti na další kapitoly v oblasti ekologie osobních vozidel. Hlavním cílem této práce bylo nastudování problematiky týkající se ekologie osobních vozidel se zaměřením na elektromobily v rámci České republiky. Ekologie vozidel zahrnuje všechna období životnosti automobilu, počínající výrobou, následným provozem, konečnou likvidací a~recyklací vozidla. Dalším cílem byla volba a popis vhodné metodiky výpočtu ekologického dopadu těchto vozidel. V praktické části byly určeny vztahy a metodiky výpočtu, získány zdroje dat pro jednotlivé parametry těchto vztahů a provedeny vlastní výpočty. V poslední části proběhlo zhodnocení a zpracování získaných dat do rovnic, tabulek a grafů.
Electric cars as the ecological future of transport
Mironova, Alexandra ; Walek, Agata (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to describe electrical means of transport with regard to their impact on the environment in comparison with conventional means of transport. The introduction compares gasoline cars and electric vehicles and their impact on the environment. The next chapter describes the historical background of the electric car. The following section discusses several types of electric vehicles and describes their properties. The last chapter explains the impact on the environment and suggestions for improving the ecological situation
Ohodnocení akcie Tesla Inc.
Adášek, Jan ; Veselá, Jitka (vedoucí práce) ; Diviš, Martin (oponent)
V bakalářské práci se zabývám analýzou akciového titulu Tesla Inc. (TSLA). Výstupem práce bylo rozhodnutí, zda je titul na trhu podhodnocený, nadhodnocený či na úrovni vnitřní hodnoty. Pro naplnění tohoto cíle a formulaci investičního doporučení, jsem provedl analýzu na třech úrovních. Globální analýza se zabývá vlivem makroekonomických ukazatelů na akciový titul na trhu Spojených států. Odvětvová analýza mapuje prostředí trhu s elektromobily a jeho směřování do budoucna. Závěrem je provedena firemní analýza, ve které je pro ocenění použit Free-Cash-Flow-to-Firm model. V neposlední řadě jsou použity i historické modely ocenění pro potvrzení dosažených závěrů.
Možnosti náhrady současných automobilových paliv
Doležal, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o současných palivech a jejich náhradách. V první části jsou shrnuty vlastnosti a budoucnost ropy a dnes běžných a nejvíce užívaných paliv, která jsou z ní vyráběna. Jedná se především o benzin a motorovou naftu. Druhá část je zaměřena na alternativní paliva jako jsou LPG, zemní plyn, biopaliva a vodík. U každé podkapitoly jsou shrnuty nejdůležitější vlastnosti, výhody a nevýhody. Třetí část se zabývá elektrickou energií jako náhradou. Tato kapitola je rozdělena na tři podkapitoly a to elektromobily, palivové články a hybridní vozidla. U jednotlivých podkapitol jsou opět shrnuty nejdůležitější informace, především výhody a nevýhody. Na závěr je v práci zmíněno také o emulzní naftě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.